Dacian Andoni – Piatra Torcello – „consimţire trainică la un destin umil şi adînc”

1 min read
Dacian Andoni, Piatra Torcello, ulei pe pȃnză, 135 x 200 cm, 2008

„Iată, această întoarcere spre pămînt, spre rădăcinile pămîntului – pentru că, ce este cărămida decît o consimţire trainică la un destin umil şi adînc ? – această întoarcere s-a produs, la el (n.n. la Dacian Andoni), sub semnul prestigios al unui loc spre care jinduim cu toţii, în preajma Veneţiei, pregătind istoric Veneţia,  sever şi magnific,  la Torcello. Aţi văzut lîngă  intrare imaginea unei sculpturi care era lîngă aşa-zisul tron al lui Atilla la Torcello. O sală întreagă, cu desene şi cu picturi,  aduce aminte de acest impact care a fost declicul unei noi inspiraţii. De la Veneţia i-a venit acest impuls de întoarcere, de îmbrăţişare nouă a realităţii noastre. Deci, ciclul întreg al pietrei, al întoarcerii la pămînt, iată se putea foarte bine logodi cu situarea în ambianţe europene variate.”

Fragment din cuvântul domnului Dan Hăulică la vernisajul expoziţiei Dacian Andoni, „Pămînt + Construcţie”,  la Muzeul de Artă Timişoara, iunie 2011

Catalin-Teodor este redactorul-sef al revistei online de jurnalism cultural "Memorie Culturala".
El crede ca fiecare dintre noi putem deveni mai buni in ceea ce facem, in fiecare zi.
De aceea, prin articolele publicate, prin seminariile tinute, prin sfaturile oferite, incearca sa puna in aplicare acest crez.

Previous Story

Dacian Andoni – Lut – „un chirpici neliniştitor, care germinează ţepos”

Next Story

Concert de Ziua Culturii Nationale la Filarmonica „George Enescu”/ Ateneul Roman

Latest from Blog

Istoria istoriei

„Istoria istoriei” reprezintă ultimul capitol din „Istoria critică a literaturii române” (ediția a II-a, revăzută și

Despre Shakespeare…

Unul dintre tinerii noștri intelectuali erudiți, reîntors în țară după stagii de formare în Europa, este

Ruxandra Garofeanu…

La plecarea în veșnicie a criticului de artă Ruxandra Garofeanu, i-am solicitat domnului HORIA ROMAN PATAPIEVICI