Despre Shakespeare…

Unul dintre tinerii noștri intelectuali erudiți, reîntors în țară după stagii de formare în Europa, este domnul Adrian Papahagi, personalitate cunoscută, de o debordantă energie, investită în folosul culturii române cu știință, cu disciplină, cu participare, cu dedicare totală.

Ne amintim că într-un număr din excelentul supliment cultural „Litere, Arte & Idei”, fondat de Dan C. Mihăilescu și Tania Radu, criticul și istoricul literar Dan C. Mihăilescu își exprima, cu o remarcabilă intuiție, încrederea în câțiva tineri, la vremea aceea (2004) aflați la Paris: Adrian Papahagi, Mihail Neamțu, Petre Guran, Teodor Paleologu, Cristian Bădiliță și Sebastian Maxim. Ei bine, domnul Adrian Papahagi este invitatul rubricii „Ancore contemporane”.

Ascultați partea introductivă dintr-o convorbire mai amplă despre domeniul anglisticii și despre Shakespeare, întrucât domnul Adrian Papahagi predă un curs despre Marele Will la Universitatea din Cluj-Napoca și a publicat, de curând, primele două cărți din seria „Shakespeare interpretat de Adrian Papahagi”, și anume „Sonete. Romeo și Julieta” și „Visul unei nopți de vară. Cum vă place”.

Secvența pe care o veți urmări a fost difuzată la „Revista Culturală Trinitas” (Radio Trinitas), duminică, 14 februarie 2021.

Teodora Stanciu - Profesoară de română, franceză, publicistă. Realizatoare de emisiuni complexe la Redacția Literară „Vasile Voiculescu”: „Revista literară Radio”, „Etică-Estetică”, „Universitatea Radio”, „Mari cărți, mari civilizații” etc. la Radio România Cultural (1990-2013). În prezent realizatoarea emisiunii „Revista culturală" la Radio Trinitas. Laureată a diferitor premii, inclusiv Premiul Academiei Române pentru emisiuni la Radio România Cultural (2009). Decorată cu Ordinul Național Pentru Merit în grad de Cavaler acordat de Președinția României în 2014.

Articolul anterior

Ore, zile, ani de prietenie.

Articolul următor

Ziua Mondială a Poeziei – 21 martie 2021

Ultimele articole publicate în Ancore contemporane

Istoria istoriei

„Istoria istoriei” reprezintă ultimul capitol din „Istoria critică a literaturii române” (ediția a II-a, revăzută și